INICI ÍNDEX RUTES MAPA DE RUTES IMPRIMIR MAPES

LES RUTES DE CICLOTURISME DE L'ADAC

Nº 15

LA FONT DE SANT CRISTÒFOL DEL BOSC

Cassà de la Selva – Ermita del Remei – Sant Andreu Salou – Franciac – Riudellots de la Selva – Quart – Llambilles – Font de Sant Cristòfol del Bosc – Cassà de la Selva

Descripció de la ruta per a bicicleta:

És una ruta circular que transcorre per dins de les comarques del Gironès i la Selva. Passa per carreteres de tercer ordre, pistes de terra i un corriol. Aquest recorregut presenta lleugeres ondulacions a la part de la plana i una forta però curta pujada a la zona del peu de les Gavarres.

Efectuarem la sortida a Cassà de la Selva, a l’antiga estació del Carrilet de Girona a Sant Feliu de Guíxols. Seguirem la Via Verda en direcció a Girona, però la deixarem ben aviat per tal d’encarar-nos cap a ponent; passarem per les ermites del Remei i Sant Andreu Salou i tot seguit haurem de creuar la via del tren (precaució!). Arribarem a Franciac, on seguirem la ruta en direcció nord, una altra vegada enmig de camps i boscos. Entre Riudellots de la Selva i Fornells de la Selva anirem per un camí que queda entre la via del tren i el riu Onyar, que en èpoques de pluja pot estar molt enfangat. Superat el nucli de Quart ja estarem al peu de les Gavarres on les ondulacions del territori, tot i que són moderades, es fan sentir. Creuarem Llambilles i al cap d’1,5 km aproximadament, deixarem la pista al peu d’un petit pont; a partir d’aquí agafarem el corriol que ressegueix la riera de la Font i que ens menarà fins a la font de Sant Cristòfol del Bosc. Emprendrem un altre cop la pista de terra amb una forta i curta pujada. Finalment un ràpid descens ens conduirà a Cassà de la Selva, on acabarem aquesta volta amb bicicleta.

Narcís

Exemples generals de tipus de vial